BERITA

Kunjungan Ke Yayasan Bhakti Luhur

Indonesia – English

hari minggu 31 nov 2010
gue dan teman-teman gereja GPIB Bahtera Iman pergi berkunjung ke yayasan bahakti luhur di daerah lebak bulus.

hmm di sana gue dan teman2 berkunjung ke tempat anak2 penyandang cacat.
ada yang cacat fisik ada juga yang cacat mental.ada anak2 yang dari fisik itu biasa-biasa aja tp dia mengalami keterbelakangan mental.
pertama kali gue masuk.. ada anak yg duduk trus tangannya langsung ngulur ke gue tpi dia gk berdiri jadi gue yg harus ke di,trus ada 3 anak yang dateng trus salaman sama gue dan yang lain.
pas gue masuk ke ruang tengah gue dan teman2 langsung di sambut dengan nyanyian selamat datang versi mereka,ya walaupun gue tau suara mereka acak kadul yaa itu karena kondisi mereka Tapi gue SALUT sama mereka..
mreka yng nyanyi itu benar2 bersemangat banget..kayaknya mereka seneng banget klo gue sama yang lainnya datang.
Trus awalnya gue masuk ruang tengah,sebenarnya yang gue lihat awal itu ada anak yang duduk di sofa,posisi dia senderan dengan tangan yang di samping badannya dan kepalanya menghadap ke kanan,dan ternyata tangan kanannya rada nekuk gitu dan di situ dia kelihatan LEMAH banget..
Tiba-tiba abis ngeliat dia,trus disambut dengan anak2 lainnya yg sambil bernyanyi gue mau nangis dan keluarlah air mata gue.. namun gue tahan dan memaksakan diri untuk gak nangis.. karena klo gue nangis nanti mereka sedih..
lama-lama gue mulai bisa deket2 sama mereka nyanyi2 bareng ketawa bersama main bareng2 foto2 sama mereka..seru deh pokoknya…

Gue bersyukur gue masih bsa sempurna,ya walaupun gak ada manusia yang sempurna tapi lo taulah maksudnya sempurna di diri gue atau di diri orang2 yg gak cacat.

Gue pingin banget ketemu mereka lagii..rasanya tuh sedih2 tapi mengharukan,justru mereka yang kayak gitu,mereka memberi banyak pelajaran sama gue,salah satunya bukan berarti kekurangan kita menjadi hambatan tpi dri kekurangan kita itu,kita harus tetap senang,berusaha dan tetap percaya sama Tuhan Yesus.

nama anak2 yang gue inget tuh:
Eca,Bela,Dora,Novi,Rina,Marsya,Rendy,andika,tata,gery,disa.
Jesus always bless you all!
Miss You!

Visit to Yayasan Bhakti Luhur

Sunday Nov 31, 2010, some of us from GPIB Bahtera Iman go for a trip to visit Yayasan Bhakti Luhur in Lebak Bulus. This shelter is specially designated for disable children; both mentally and physically. By the time we arrive, we were welcome by the singing children, like a pro, they all sing beautifully. For me, it is the effort that counts. After the heartwarming welcome, we walk inside together.
Never been here before, I scan around, I then see this kid sitting in the corner, unable to stand up he just wave his hand to me enthusiastically as if trying to catch my attention to him. As I walk to him, he reaches out his hand to me, and I then take his small hand. What a curious thing, a small hand shake can bring out a smile out of him. Afterward some more children just surround me, wanting to do the same thing, to shake my hand. I cannot help but smile and shake their hands one by one.
As we go deep inside the house, I meet some more children with more restrict condition. One particular kid that really catches my eyes, he just sits on the sofa with his head hang to his side, and his right hand bend crook. He looks very sad and frail. I thought about this view before, but seeing it in front of me really breaks my heart. I try so hard to hold my tears, because I don’t want to spoil the children’s day by crying. We were there to bright up their day and make them forget all their problems, even just for a little while. So I just work my best to put up my “happy face” and give out my widest smile then start to entertain; singing, dancing, laughing, and even posing for pictures with these children. We have the most wonderful day together.
After meeting these children I feel so grateful that I am “perfect” well even though I am not, but you know what I means here, I have both of my hands and legs, I am not mentally challenge, well for some people I might be ^^ but overall I am normal.
When we leave that day, we make a promise to come and visit again in the future. It is very heartbreaking for me now that I know how lucky I am, and how strong these children are. With their flaws, they still have the courage to face life that fills with obstacles. They really motivate to me to work harder, I believe that if we work hard we will be able to reach happiness, just believe in God.
The children’s names that I remember are:
Eca, Bela, Dora, Novi, Rina, Marsya, Rendy, Andika, Tata, Gery, Disa.
Jesus always blesses you all!
Miss you.

Punya Account Facebook?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *